Dobrze napisane ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości to połowa sukcesu w szukaniu na nie kupca. Jesteśmy w stanie dotrzeć za jego pośrednictwem do grupy osób potencjalnie zainteresowanych zakupem, a im większe zainteresowanie ofertą, tym większa szansa, że wśród tych osób znajdzie się przyszły właściciel. Dowiedz się, jak powinna wyglądać prawidłowo skonstruowana oferta sprzedaży mieszkania, aby działała jak przysłowiowy magnes na poszukujących.
Nie jest sztuką jedynie zawrzeć w ogłoszeniu wszystkie niezbędne elementy, lecz sztuką jest zrobić to w taki sposób, by przyciągało ono uwagę i zapisywało się w pamięci tych, którzy je zobaczą. Dlatego teraz pokrótce przeanalizujemy każdy z 4 najważniejszych elementów ogłoszenia o sprzedaży mieszkania. Poniżej znajdziesz także garść przydatnych porad i wskazówek dotyczących konstrukcji i treści oferty sprzedażowej.
Daj się łatwo znaleźć za pomocą tytułu
Na początku warto zdać sobie sprawę z tego, że nie każdy poszukujący mieszkania przegląda skrupulatnie jedno po drugim wszystkie ogłoszenia w danej kategorii. Zdecydowana większość ogranicza liczbę wyświetlanych ofert, dzięki możliwości dostosowania wyszukań do potrzeb. W serwisie ogłoszeniowym HomeFree wystarczy np. wpisać interesujące nas frazy kluczowe w okienku z symbolem lupy. Sprawdź sam, jak to działa, na https://homefree.eu/pl.
Wiedzę o tym wykorzystaj przy tworzeniu tytułu swojego ogłoszenia. Umieść w nim frazy kluczowe, po których mogą szukać ofert osoby zainteresowane lokalem, jaki masz do sprzedania. Na pewno znaleźć się w nim powinny dwa słowa, a mianowicie „sprzedam mieszkanie” – w końcu oglądający musi wiedzieć, czego dotyczy oferta. Dodaj też nazwę miasta oraz dzielnicy, w jakiej się znajduje oraz uwzględnij metraż i układ.
Unikaj umieszczania w tytule ogłoszenia słów takich jak „przytulne”, „piękne”, „super” czy „tanio”. Niewiele wnoszą one do ogłoszenia, a w dodatku jest grono klientów, którzy nie lubią być zachęcani do otwarcia oferty w taki sposób.
Zachęć oglądającego do umówienia wizyty ładnymi zdjęciami
Większość ludzi na świecie to wzrokowcy, przez co można śmiało założyć, że największą uwagę w ogłoszeniu skupią na sobie zdjęcia. Nawet najbardziej klikalny tytuł i ciekawa treść ogłoszenia nie będzie w stanie przekonać osoby przeglądającej ogłoszenie do umówienia spotkania, jeśli to, co zobaczy na zdjęciach, nie będzie odpowiadać jego standardom i oczekiwaniom.
Jak stworzyć przyciągającą uwagę galerię zdjęć mieszkania? Zacznij od wyboru zdjęcia głównego, które powinno być naprawdę atrakcyjne. Dołącz do ogłoszenia co najmniej kilka zdjęć przedstawiających wszystkie pomieszczenia. Fotografuj w świetle dziennym. Stawiaj na wysoką jakość i zadbaj o właściwe kadrowanie. I pamiętaj, że lepiej niż zdjęcia w pionie prezentują się zdjęcia poziome.
Zobacz, jak prezentują się zdjęcia przykładowych ogłoszeń o sprzedaży mieszkania na https://homefree.eu/pl/cat/nieruchomo-ci.
Odpowiedz na wszystkie nurtujące oglądających pytania
Gdy już ktoś obejrzy zdjęcia i uzna, że oferta w jakimś stopniu odpowiada na jego potrzeby, przejdzie do konkretów, czyli zapozna się z treścią ogłoszenia. Twoim zadaniem jest zawarcie w nim wszystkich najważniejszych informacji, jakie chce znać każdy potencjalny kupiec. Wyobraź więc sobie, że jesteś po drugiej stronie i postaraj się zawrzeć wszystko, co najbardziej istotne.
W ogłoszeniu dotyczącym sprzedaży mieszkania powinny się znaleźć przede wszystkim takie informacje jak:
- lokalizacja, rodzaj budynku, piętro,
- powierzchnia całego mieszkania,
- układ i liczba pomieszczeń wraz z metrażami,
- stan techniczny,
- sprzęt i meble na wyposażeniu,
- informacje dotyczące dojazdu i komunikacji,
- informacje dotyczące najbliższej okolicy,
- cena,
- możliwość negocjacji ceny,
- dostępność.
Wszystkie podane dane opisz krótko, w przejrzysty sposób. Nie pisz długich, mocno rozbudowanych zdań, gdyż osoby przeglądające ogłoszenia nie oczekują esejów, lecz jedynie konkretne informacje. Dlatego pewne dane możesz nawet wypunktować, zamiast ubierać je w zdania.
Zostaw do siebie kontakt
Nie zapomnij umieścić w treści ogłoszenia informacji o tym, w jaki sposób można się z Tobą skontaktować. Jeśli w jakichś godzinach jesteś niedostępny, koniecznie o tym wspomnij. Poproś np. o wysłanie wiadomości SMS i obiecaj, że się odezwiesz. Określ także, w jakie dni i w jakich godzinach możliwe jest oglądanie mieszkania. To bardzo istotna informacja dla osób, które będą tym zainteresowani.
Na koniec warto jeszcze wspomnieć, jak ważne jest przypisanie ogłoszenia do odpowiedniej kategorii. Ofertę sprzedaży mieszkania umieść w kategorii Nieruchomości, podkategoria Mieszkania (tutaj: https://homefree.eu/pl/cat/mieszkania-1). W ten sposób dotrze ono do osób, które potencjalnie będą nim zainteresowane.